LOADING
Call Now

Talking Points: Posting and Sharing Online

النشر والمشاركة عبر الانترنت

What is personal information?

ما هي المعلومات الشخصية؟

One approach to starting this conversation is to pick a well known public figure and talk about what you know about them. Ask your child what they know about him. Then ask what they don’t know. Do they know his phone number, his address, his deepest most intimate thoughts? What type of thing would Niall’s family know about him that his friends might not?

من المقاربات المفيدة للبدء بهذا الحوار مع طفلك اختيار أحد الشخصيات العامة أو المشهورة والبدء بسؤاله عن الأمور التي يعرفها عن هذا الشخص، ومن ثم اسأله عن الأمور التي لا يعرفها عنه، هل يعرف رقم هاتفه مثلاً؟ أو عنوان منزله؟ أو ما هي أفكاره أن معتقداته الشخصية الخاصة به. وما هي الأمور التي تعرفها عائلة هذا الشخص عنه ولا يعرفها أصدقائه بالمقابل؟

What types of things are okay to share online?

ما هي المعلومات التي لا بأس بمشاركتها عبر الانترنت؟

Listen to what your child says and talk to them about the type of content you would be uncomfortable with them to share. Make sure you specifically talk about photographs. Be very clear on the types of photo you would be unhappy with them posting . Discuss the importance of being a good digital friend by not sharing images or other personal information that might hurt or embarrass their friends or peers

تحدث مع طفلك عن نوع المحتوى الذي لا تشعر بالارتياح لنشره عبر الانترنت واستمع لما يقوله. تحدث معه بشكل أكثر تحديداً عن الصور، وكن واضحاً معه حول الصور التي يزعجك أن يقوم بنشرها، وناقش معه أهمية أن يكون صديقاً جيداً للآخرين من خلال عدم نشر أو مشاركة الصور والمعلومات الشخصية التي قد تسبب الأذى أو الإحراج للآخرين.

What would you do if someone asked you to do something online that you are not comfortable with?

ماذا ستفعل إذا طلب أحدهم منك القيام بأمر يضايقك عبر الانترنت؟

Peer pressure can often influence what type of photos young people post online, encourage your child to be themselves! This is also a good opportunity to let your child know that they can come to you if they encounter anything negative online.

قد يكون للأقران دور في التأثير على نوعية الصور التي يتم نشرها عبر الانترنت، شجع طفلك وادعمه ليكون له شخصيته المستقلة، كما أنها فرصة جيدة لتعريف طفلك أن بإمكانه اللجوء إليك في حال حصول أي أمر سيء عبر الانترنت.

Is it possible to create a fake profile online?

هل يمكن إنشاء حسابات وهمية عبر الانترنت؟

It is important that young social media users understand that people may not always be who they say they are. Remind them that is is very easy to set up a fake social media profile. It is a good idea to go through privacy settings of social networks and encourage them to use a friends only setting for their social media profiles.

يجب أن يعرف مستخدمو مواقع التواصل الاجتماعي من الشباب أن ما يقوله الناس عن أنفسهم ليس صحيحاً بالضرورة، وذكرهم بأنه من السهل إنشاء حسابات وهمية على مواقع التواصل الاجتماعي. وأن تفقد إعدادات الخصوصية على مواقع التواصل الاجتماعي من حين لآخر من الممارسات الجيدة التي يجب اتباعها، وشجعهم على استخدام إعداد “الأصدقاء فقط” على حساباتهم.

Top Tip

نصيحة هامة.

Sometimes a teenager won’t tell a parent about a bad experience they have had online because they fear that you might solve the problem by keeping them off their favourite social networking services. However, if they feel they can talk about their online habits with you, without judgement, or the threat of being disconnected it will lead to more honesty in the long run.

في بعض الأحيان لا يقوم المراهقون بإبلاغ أولياء أمورهم عن الأمور السيئة التي قد يمرون بها بسبب خوفهم من أن يكون الحل بحرمانهم من استخدام مواقع التواصل الاجتماعي المفضلة لديهم، ولكن إذا ما شعر ابنك أن بإمكانه اللجوء إليك للتحدث عن الأمور التي قد يواجهها عبر الانترنت دون أن يتم معاقبته أو حرمانه من استخدامها فإن هذا سيؤدي إلى زيادة الثقة فيما بينكما على المدى الطويل

Would you share a photo of someone online without their permission?

هل ستقوم بمشاركة صور شخص ما دون الحصول على موافقته؟.

Young people may not realise the consequences of sharing harmful images of others without their permission. Ask your child how they would feel if a photo or video of them was shared without their permission. Discuss the consequences of when sharing goes wrong. Remind your child that once something is shared online they lose control over where it can go.

One of the most important things parents can do to help their child online is lead by example. If you are prepared to walk the talk, let your child know that you would not share photos of them without their permission and you expect them to do the same.

قد لا يعرف الشباب العواقب المترتبة على مشاركة الصور التي قد تؤذي الغير دون الحصول على موافقتهم، اسأل طفلك عن شعوره إذا قام أحدهم بمشاركة صوره أو الفيديوهات التي يظهر بها دون الحصول على موافقته، وناقش معه العواقب المترتبة على مشاركة الصور بالشكل الخطأ، وذكره أنه بمجرد نشر أمر ما عبر الانترنت فإنك تفقد السيطرة عليه ولا تعود قادراً على معرفة ألى أين من الممكن أن يصل هذا المحتوى.

ومن الأمور المهمة التي يمكن لأولياء الأمور القيام بها لمساعدة أبنائهم عند استخدام الانترنت هو تشكيل قدوة صالحة لهم، دع طفلك يعرف بأنك لن تقوم بحال من الأحوال بمشاركة صور الآخرين دون الحصول على موافقتهم، وأنك تتوقع من طفلك أن يحذو حذوك في هذا الشأن